marți, 6 iunie 2017

PROROCUL

Azi e ziua de naștere a marelui poet Alexandr Pușkin (26 mai (6 iunie) 1799, Alexandr Sergheevici Pușkin), care credea în misiunea sa dată de la Dumnezeu, eventual exprimată la 26 de ani în poezia PROROCUL:

Stovit de-a duhului-nsetare,
Pustiul sumbru-l colindam,
Şi-un serafim cu şase aripi
Pe la răscruce-mi s-arătat;
Cu mâini uşoare ca de vis
De văzul meu el s-a atins:
Şi s-a deschis ochiul vederii,
Ca la o acvilă ce-o sperii.
Auzul el mi l-a atins,
De sunet mult am fost cuprins:
Simţi-i a cerului cutremur
Şi îngeri trâmbiţând în zbor,
Şi mersul şerpilor domol,
Şi vegetarea viei-n câmpuri.
Apoi la gura-mi se apleacă
Şi-mi smulse limba necurată,
Şi fără noimă, şi vicleană,
Şi limba şarpelui-nţeleaptă
Într-a mea gură îngheţată
Înfipt-a dreapta-i-nsângerată.
Cu-n paloş pieptu-mi despică,
Pulsânda inima mi-o scoase,
Şi un jăratec în văpăi
În golul pieptului băgase.
Cadavru-ntins într-o pustie
Am fost când Domnul îmi vorbiră:
„Stai drept, priveşte şi ascultă,
Proroc, te umple de voirea-mi,
Şi, colindând mări şi tărâmuri,
Cu Verbul tu să-nvăpăi inimi”.

tradus - Andrei & Lilia Onea, 1998

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu