luni, 17 iulie 2017

Filozofia Comunității Terapeutice Daytop

de Richard Beauvais


Sunt aici fiindcă, în final,
nu găsesc de mine un refugiu.
Până când nu mă voi oglindi
într-a altor suflete și ochi,
voi continua perpetuu să fug.
Până ce nu îi neliniștesc
pe ceilalți prin a-mi cunoaște taina,
eu nu voi putea scăpa de ea.
Doar cu teama de-a fi cunoscut,
nu mă pot cunoaște, nici nu-i știu pe alții,
rămânând doar singur în deșert.

Unde-n altă parte dacă nu-n comun,
aș putea găsi o astfel de oglindă?
În comun aici în sfârșit eu pot
să stau față-n față foarte clar cu mine,
nu ca uriașul dintr-a mele visuri,
nici ca-acel pitic dintr-a mele frici,
ci ca o ființă, parte-a unui-întreg,
care vine clar cu-n prinos la scop.
În țărâna asta eu prind viață, cresc,
căci nu mai sunt singur, ca-n răceala morții,
ci sunt viu în mine, cât și pentru alții.


/traducere de Andrei Onea – 9.x.2015/




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu